sunnuntai 13. toukokuuta 2018

Viimeiset ilta ja aamu Rovaniemellä

Eron hetki (06.-07.05) on kaunis...

Tai en minä siitä kauneudesta tiedä. Haikea kyllä. Sunnuntai-iltana katsoin lätkämatsia (Suomi-Latvia 8-1) ja kudoin sukkaa. Erätauolla joimme äidin kanssa yhdessä iltateetä. Viimeisen kerran tällä reissulla. Ilta kyllä oli kaunis.

Muutamassa päivässä lumipenkat ja -kasat olivat pienentyneet huomattavasti.

Maanantaiaamuna siivosin vielä keittiöstä kuivamuonakaapit.

Heittelin pois vanhentuneet tuotteet, tyhjensin ja pesin pesin hyllyt.

Järjestelin tavarat takaisin paikoilleen. Söimme ja joimme vielä kahvit.

Tässä on ne ostamani uudet puikot.

Olipa yllätys, että kaksissa puikoissa oli viiden sijaan kuusi. Koska äiti oli antamassa minulle kaksi veistä, ja koska en uskaltanut ottaa metallisia puikkoja lentokoneeseen, niin jätin samalla kahdet noista tikuista postitettavaksi. Yhdet otin mukaan koneeseen ja ne olivatkin sallittujen listalla kun olivat puiset, näemmä.

Kuivakaapista sain mukaani intiaanisokeria, jota en entuudestaan tunne.

Sain neljä jälkiruokalusikkaa sekä kaksi Teema-jälkiruokakulhoa.

Ja tyhjänä maustekaapissa nököttäneen pippurimyllyn.

Lähtöaamuna aurinko paistoi ja taivas oli pilvetön, mutta ennen lentoa sää muuttui pilviseksi ja sateiseksi.

ML tuli hakemaan meidät ja ajoimme lentokentälle. Nyt sinnekin oli tullut lähtöselvitysautomaatteja, jotka ovat helppoja ja näppäriä käyttää. Sain ML:lta tuliaispussukan (Kiitos!) ja on rehellisesti myönnettävä, että kurkkasin sisään ennen turvatarkastusta. Siellä tavarani läpivalaistiin kahteen kertaan ja takistani otettiin luvallani satunnainen pyyhkäisytesti.

Kävin nopsaa hörppäämässä 'lähtöjuoman' ja nousin muiden mukana koneeseen. Istumapaikkani oli jälleen koneen etuosassa ja huomasin, että paikkoja oli myyty vuorotellen ikkuna- ja käytäväpaikoille ja keskimmäiset paikat jätetty tyhjiksi. Omani oli käytävän varrella ja se osoittautui kutomista ajatellen ihan mukavaksi. Ikkunan vieressä istui nuori likka, jonka kanssa vaihdoimme vain muutaman sanan.

(OranssiPallo oli mukana.)

Lentoi sujui nopeaa, mutta laskeutuminen oli aika pomppuista. Perillä poikkesin selvittämään saattohommaa valmiiksi sillä äiti lentää tänne häihin yksin ensi kuun alussa. Kuulemma kannattaa varata saattaja pyörätuolin kera, niin äiti löytää ulos kentältä.

Kävin ulkona tupakalla ja sitten kipitin kohti juna-asemaa. On sinne pitkä matka rullaportaita ja käytäviä pitkin! Juna tuli saman tien ja matkasin sillä Pasilaan, jossa vaihdoin ratikkaan. Perillä kävelin TheBaariin, jossa Tuppo ja muutama muu olivat vastassa.

OIKEIN IHANAA ARVOISTANNE ÄITIENPÄIVÄÄ!