keskiviikko 13. kesäkuuta 2018

Hotellimme

Saimme loistavan huoneen!

Jo menoyönä tutustuimme pariskuntaan ja vietimme heidän kanssaan paljon aikaa viikon aikana. Ja heti alkulomasta ymmärsin, että meillä oli melkoisen eritasoiset huoneet. Hotellissa oli niin vanha kuin uusi puoli ja lisäksi vielä huonerakennuksia tien toisella puolella. Niitä en sisältä nähnyt.

Meidän huone uudella puolella sijaitsi kuvan käytävän varrella eli huoneisiin mentiin suoraan ulkoa. Toisella pariskunnalla oli huone vanhalla puolella ja sinne mentiin sisäkautta, kuten yleensä. Ensinnäkin siellä oli tunkkainen kokolattiamatto ja vanhat kalusteet. Katossa oli hämähäkin seittejä ja yksi iso hämppis oli pitänyt miehelle seuraa suihkussa ihan iholla ollen. ÄÄK.

Kuva otettu vasta lähtötunnelmissa, mutta näkyy tuossa sänky. Se oli tällä kertaa sopivan pehmeä/kova ja tyynyt olivat oikein mukavat. Meillä ilmastointi kuului hintaan ja se toinen pariskunta joutui maksamaan omastaan seitsemän euroa vuorokausi. Outoa.

Meidän huoneen minijääkaappi oli heti mennessä kylmä, heillä lämmin. Meidän huoneessa ehkä pieni miinus oli se, ettei siellä ollut ainuttakaan kaappia tai laatikkoa. Vain tuo kuvan naulakko, mutta sillä pärjättiin kyllä.

Meidän huoneessa oli vedenkeitin, heillä ei. Ei me sitä kyllä käytetty kertaakaan. Viimeistä edellisenä päivänä oli ilmestynyt nuo viinilasit huoneeseen. Mainittakoon tässä kohtaa, että se pariskunta oli maksanut reissustaan eurolleen saman verran kuin me.

Kun heillä oli perusvessa muovisine suihkuverhoineen, niin meillä oli kolmiosainen kylppäri lasiovineen. Tuo vessanpönttö oli lasten mallia, matala.

Keskimmäisessä osassa oli moderni lavuaari.

Suihkumme oli huippu; katossa 'sadettajasuihku' ja käsisuihku oli hierova. Hassua oli huoneeseen johtava lasiseinä, jonka keskiosa oli sentään savulasia. Meitähän se ei haitannut, mutta joitain erityyppisiä reissukavereita ehkä kyllä.

Hotelli tarjosi shampoot, suihkugeelit, vartaloemulsiot, saippuat sekä "matkustajien apusetin", jossa oli mm. neula, lankaa, nappeja ym. Otin kaikki talteen seuraavaa reissua varten ja käytimme mukaan ottamani minipullot tällä reissulla.

Parveke oli mukavan tilava ja "niin minun värinen". Tuppoa häiritsi aluksi se, että olimme niin alhaalla, mutta ei se loppupeleissä haitannut.

Maisemaa ei voinut varsinaisesti kehua, mutta eipä me parvekkeella juurikaan aikaa tällä reissulla viettäneet. Oikealle katsoessa näkyi samalla tontilla sijaitseva pieni kirkko.

Ostin uimapatjan, jonka lahjoitin lähtiessä suomalaiselle nuorelle naiselle, joka oli reissussa kaksin pienen tyttärensä kanssa. Kaipa hän jätti sen seuraaville...

Ötököihin en oikeastaan hotellilla törmännyt. Tämä yksi koppis kävi morjenstamassa parvekkeellamme ja vastaanottoseremonian menoyönä piti hotellin ovella paikoilleen jämähtänyt torakka. Ainoa, jonka näin.

Kun tulimme ulos huoneesta, oli vastapäätä muuri, jolla viihtyi gekkoja. Niitä ne kai oli. Näin samalla suurimmat, mitä olen luonnossa nähnyt. Pituutta pisimmällä oli ehkä kolmisenkymmentiä senttiä. Pirun nopeita ne oli. Kuvassa muuten on kaksi yläreunassa - hyvin ne maastoutuivat.

Hotellin aulassa oli kaksi automaattia, joista olisi saanut kaikenlaista (jopa tupakkaa/olutta) jos nyt yöllä olisi sattunut tarvitsemaan. Me emme tarvinneet.

Lopuksi (tällä erää..) vielä kuva allas-alueelta, jonka taakse, vuorien päälle, kertyi yhtenä päivänä tummia pilviä. Ukkonen paukahteli ja jyrisi komeasti. Vettä saatiin vain muutama pisara. Kauaa se ei noissa paikoissa kestä ja hetken päästä aurinko porotti jälleen...

*    *    *

Olin eilen inhottavan kipeä. Liekö se johtunut hektisistä ja tressaavistakin viime päivistä. Kun ajattelee, että olin keskiviikkona Mamman luona ja torstaina hain äidin lentokentältä sekä saatoin hotelliin. Perjantaina oltiin mm. maistraatissa ja syömässä, jonka jälkeen saatoimme Tupon kanssa äidin hotelliin. Launtaina oli ne hääjuhlat ja sunnuntaina menin vielä bingoon käytyäni äidin kanssa aamupalalla ja saatettuani hänet junaan.

Maanantaina käytiin 'muutamalla' vähän niinkuin rentoutumassa kaikesta. Eilen se sitten iski: nenä oli ihan tukossa, yskitti puuskittain ja päätä särki todella paljon koko päivän. Mikään, ei edes kahvi, maistunut ja oksensinkin kerran. Olin sängyssä koko päivän.

Tälle päivälle olen luvannut jo viime viikon alussa, että menen auttamaan Rouvaa, kun hänellä on aika Pelastusarmeijan ruoka-apuun. Hän kun joutuu kulkemaan matkat taksilla ja kävelee sauvojen kera. Millä hän niitä ruokakasseja kantaisi? Melkein jo eilen peruin, mutta koska tänään on parempi olo, niin menen tietysti auttamaan.

Aurinkoista keskiviikkoa!

1. Mikäs blondi se siellä keikistelee punaisessa mekossaan?! Kaunis.

2. Me oltiin 4 vuotta sitten Mallorcalla. Hotellihuoneen kuvat oli otettu uudistetusta huoneesta. Tiedoissa luki, että kaikki huoneet tullaan uudistamaan "toukokuuhun mennessä". Me menimme toukokuussa, joten odotettiin uutta huonetta. Kuinka ollakaan huone oli vanha, kulunut, kamala, synkkä. Valitimme asiasta oppaalle. Sanoi että uusia huoneita ei ole vapaana. Valitin harhaanjohtamisesta ja sanoin että ei ikipäivänä oltais otettu hotellia, jos olisi ollut tiedossa että on vanha huone. Seuraavana päivänä saimme uuden huoneen ilman lisämaksua. Jotkut olivat jo vaihtaneet huonetta, mutta joutuivat maksamaan kunnon lisähinnan. Meillä oli tuolloin 2v esikoinen ja vietimme melko paljon aikaa hotellissakin. Aiemmin matkustaessa vietimme huoneessa vain yöt. Heti aamusta ulos ja vasta illalla takaisin. Tuolla kertaa huoneella oli oikeasti väliä ja valitsimme kuvien perusteella mieluisan hotellin. Uudet huoneet olivat kauniita sinivalkoisia. Vanhat tummentunutta puuta, punaista, tummaa vihreää. Kerrassaan kammottavia. :(