perjantai 2. elokuuta 2013

Terveisiä (kaverin) mökiltä!

Pääsimme Tupon kanssa saareen mökkeilemään!

Viime viikon keskiviikkona taivas oli harmaa ja täynnä uhkaavan näköisiä pilviä. Pakkasimme reppumme ja matkasimme ratikalla keskustaan. Kävelimme asemalta Kamppiin ja kävimme varmistamassa netin kautta hankkimamme liput. Uskomatonta, että junalla matkamme olisi maksanut yli 62 euroa ja bussilla pääsimme kahdellakymmenelläviidellä eurolla! Kannatti siis tutkia hintoja.

Olimme ajoissa, mutta sisälle bussiin pääseminen kesti. Kuskilla oli jotain ongelmia maksulaitteen kanssa. On se näppärää, että meidän ei tarvinnut varustautua lippujen suhteen muuten kuin niin, että toisella meistä piti olla henkilöllisyystodistus mukana. Otin varuiksi passin. Turkuun? Heh.

Meillä oli matkaeväänä Raffeleita ja limua. Bussi ei juurikaan pysähdellyt ja matka sujui jouhevasti. Aurinko alkoi paistaa Paimion kohdalla.

Saavuimme Turkuun ja ylitimme Aurajoen. Perillä linja-autoasemalla oli sovittu kyyti. Eräs asiakkaani laulatuspaikasta. Hyppäsimme autoon ja ajoimme Naantaliin. Kun astuimme ulos autosta, tuli se sama tunne kuin lentokoneesta ulkomailla noustessa: helle salpasi hengen. Oli TODELLA kuuma! Kävimme Naantalissa kaupassa ja sitten alkoi matka kohti mökkiä.

Ensimmäinen lossi tuli muutaman minuutin odottamisella. Enpä muista koska olisin viimeksi mennyt lossilla.

Ei siellä ruuhkaa ollut kun liikuimme keskellä viikkoa. Ehkä tästä kartasta saa jotain selvää minne menimme.

Ajoimme saaren poikki toiselle lossille. Saari, jonne menimme, oli:

Ajoimme muutaman kilometrin tätä tietä:

Ja sitten tätä:

Kyllä niissä maisemissa silmä ja sielu lepäsi!

Pääsimme perille tälle mökille...

Tervehdimme mökin omistajan vaimokkeen ja koiran. Sitten kannoimme kauppakassit sisälle, avasimme oluet ja istuimme kuistille kuuntelemaan ihanaa hiljaisuutta. Aurinko paistoi ja Stansta hymyili.

Saunan lämmittäminen alkoi välittömästi. Isäntä pisti grilliin tulet...

...ja pariskunta meni saunaan ja uimaan.

Me valmistimme Tupon kanssa sillä aikaa maittavan salaatin.

Sitten oli meidän vuoro mennä saunaan. Minä kävin siinä yhteydessä heittämässä "kotimaisen talviturkin" meressä.

Ensimmäisenä iltana grillattiin nautaa ja toisena sikaa. Nam nam!

Taisi olla se toinen ilta kun lähdimme soutelemaan. En ole KOSKAAN nähnyt niin punaista auringonlaskua!

Meri oli suht' tyyni.

Vesi vain liplatteli veneen laitoja vasten.

Kaiken kruunasi yö ja näky, joka vei rantaan istumaan.

Ei enää ihan täysikuu, mutta upea silti.

Mukana siellä saaressa oli suloinen gorgi...

...sekä kilpikonna, joka pääsi vahdittuna pihallekin.

Torstaina menimme paikalliseen majataloon, joka on entisen saaren omistajan aikainen kartano/maatila.

Siellä oli koiraparkki, joka ei kiinnostanut pätkääkään suloista koiruutta. Pääsi siis mukaamme terassille.

Kaunis paikka, jossa oli juhlavat tilat ja iso terassi.

Olisin ottanut kuvan sisältä, mutta ison kauniin ikkunan edessä sattui istumaan joku vanhempi pariskunta. Kävimme kävelemässä pellolla olevan aitauksen luona, mutta siellä asuvat kaksi villisikaa olivat paenneet kuumuutta heinikkoon. Siellä ne nukkuivat toisissaan kiinni.

Saunoimme toisenakin päivänä, grillasimme, kalastimme (tuloksetta, mutta kivaa se oli!) ja nautimme toistemme seurasta. Ja auringosta.

Perjantaina kävi nuohooja ja sen jälkeen pariskunta alkoi laittamaan mökkiä "kuntoon".

Pakkasimme eläimet ja itsemme autoon.

Ajoimme ensimmäiselle lossille.

Stanstan oli pakko kuvata kylttejä...

Tämä myös.

Molemmat lossit mentyämme jatkui matka kohti Helsinkiä. Matkalla huomasi sijainnin muuttumisen samalla lailla kuin tulomatkalla. Aurinko jäi Naantaliin ja saimme niskaamme kaatosateen. Masentavaa.

Mutta reissu oli mukava ja oikein onnistunut! Kyllä sinne voisi toistekin mennä. Oli ihanaa päästä hetkeksi pois kotinurkilta.

Aurinkoista elokuun alkua!

1. Velkua on ihana! Ja taas tuli nälkä. Ootte te varsinaisia kiertolaisia, menossa milloin minnekin, kai Blockiin huomenna?

HannaHoo

PS. Se on corgi, tarkemmin welsh corgi pembroke, huomauttaa rotutoveri Fanni mun jaloista. ;)

1. Moikka HannaHoo!

Tartumme näemmä kiinni edullisiin vaihtoehtoihin liikkua pois näiltä kulmilta. Ainakin näin kesällä. Tääkin mökkireissu maksoi meille ne bussiliput ja oman osuuden ruoista, ei muuta. Paluumatka ilmainen. :)

Kiitos selvennyksestä! Minä noista roduitsa tiedä, mutta ko. koiruus on i-ha-na luonteeltaan!

Ei mennä Blockiin huomenna (tänään) kun menen TAAS laulattamaan illaksi. Ei jaksa. Vaikka joku tänä yönä mainosti karaokessa, et Fredi olisi siellä esiintymässä. Vaikka voihan sitä mieli muuttua kunhan saa muutaman tunnin unta väsyneeseen kuuppaan...ZZZzzzzz....ihan poikki!!!

2. roduitsa = (tietty) roduista. TODELLAKIN väsy ja pää tyhjä. Sorppa. =/
      *Menee Tupon kainaloon nukkumaan NYT*

2. Emmä muuten, mutta Fanni, joka myös ihana luonteeltaan, on omanarvontuntoinen. ;) Kauniita unia, mukavia laulatuksia ja Fredin voi skipata mun puolesta. Tulkaa sen sijaan Velolle su, 69ers-TAFT matsiin? Keskimmäinen pelaa...

HannaHoo

1. Fannille rapsutus!
      Kiitos! Oli tosi outo ilta eilen. Tänään on varmasti ihan täyttä, luulen niin. Kuumakin on.
      Kiitos kutsusta, mutta menen vetämään bingoa...